čtvrtek 30. dubna 2015

První máj

Bylo brzké ráno, první máj, ranní máj, bakalářky čas...

Aneb včera jsem psala zhruba 10 hodin, dnes mne čeká podobný úděl. Na moji bakalářku to má blahodárný vliv, v podobě asi 20 stránek, se kterými jsem celkem spokojená. Bohužel to zatím stále nesnižuje ten hrozivý počet dvou kapitol (a tedy asi dalších 10-12 stran), které stále ještě mám napsat.

Ale to nevadí, protože mě to hrozně baví. Hraji si teď s algebraickou teorií čísel, potřebuji jak klasickou část, tak trochu obecnější znění. Na jednu stranu se ta teorie dá vybudovat pro téměř libovolné okruhy, ale taky se na to dá dívat z pohledu věcí, které znám a kterým trochu rozumím. Takže mám radost, že můžu psát volně, podle sebe, nemusím pořád konzultovat nějaké články nebo knížky a přitom to většinou je docela dobře.

Před rokem a půl jsem se začala zajímat o zákony reciprocity, což přirozeně vede na class field theory. Tu jsem se stále ještě nenaučila, pořád je co dělat a na tohle mám ještě asi trochu čas, ale když se teď vracím zpátky k těm krásným definicím Frobenia a všem těm drobnostem, co mne předtím tak nadchly v Langově Algebraické teorii čísel a podobně. Spoustu z těch nádherných věcí jsem propašovala do své bakalářky, ale některé věci se tam jednoduše nevlezly...

No, už se těším, až budu mít bakalářku za sebou a budu mít čas se pořádně naučit všechny ty krásné odbočky, na které jsem narazila při psaní!

Moje bakalářka taky bude umělecké dílo...
My thesis will be a work of arts!

Yesterday I spent some 10 hours writing my thesis, today my lot will be quite similar. It is doing quite well to my thesis, in the form of some 20 pages I am content with. However, it still leaves two chapters (10-12 pages), which are yet unwritten and it is a gruesome realisation.

But never mind, because I am having a lot of fun. I am playing with algebraic number theory, I need both the classical theory and some slightly general notions. On one hand, the theory can be built up for almost any ring, but I can also regard it from the viewpoint of things I do know already and understand a bit. So I am quite happy that I can write freely, following my intuition, I don't have to consult any books or articles and mostly it turns out right!

A year and a half ago I got interested in reciprocity laws, which naturally leads to class field theory. I haven't learnt that yet as there is still a lot of things to do and I do have some time for that, but now I go back to those beautiful things and all the little details that I was so excited about in Lang's Algebraic number theory and other books. I have managed to smuggle some of the marvellous gems, but there are so many oter things...

Well, I do look forward to being finished with my thesis and having time for all the beautiful asides I met during my writing!

2 komentáře:

  1. Pěkně napsané :-) je z toho cítit, že tě to opravdu baví, jen tak dál :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Opravdu mě to baví. A jsem ráda, že to můžu dělat!

      Vymazat